عطر و اتکلن

ریباندینگ مو چیست؟ معرفی روش های ریباندینگ مو

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ مو یکی از روش های احیا مو است که در آن از مواد شیمیایی خاصی برای تغییر پیوندهای مو استفاده می شود. در این روش با استفاده از مواد شیمیایی و حرارت بالا، بافت طبیعی مو تغییر کرده و حالت صاف و یکدست به مو می دهد.
ریباندینگ مو یک روش تخصصی زیبایی مو است و باید در سالن های زیبایی حرفه ای انجام شود تا به موهای سر آسیب زیادی وارد نشود.

مزایا و معایب ریباندینگ مو

مزایا و معایب ریباندینگ مو

تمام روش هایی زیبایی مو که از مواد شیمیایی در آن استفاده می شود، می تواند عوارض جانبی داشته باشد. حتی رنگ کردن مو با مواد شیمیایی و دکلره کردن مو نیز عوارض جانبی مانند خشکی مو و یا موخوره را به همراه دارند. با توجه به اینکه در ریباندینگ مو نیز از مواد شیمیایی و حرارت بالا برای فرم دهی به موهای سر استفاده می شود، احتمال حساس و شکننده شدن موهای سر وجود دارد.

باید به این نکته اشاره کرد که این روش برای موهای حساس، رنگ شده و شکننده مناسب نیست. تنهای برای صاف کردن مو سر کسانی که حالت فر آفریقایی و یا حالت بسیار مجعد دارند می تواند بهترین گزینه باشد. شکستگی مو، خشکی و آسیب پذیری مو از رایج ترین معایب روش ریباندینگ موی سر است. روش های بهتری برای صاف کردن مو و احیای مو وجود دارد که در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اثرات ریباندینگ مو چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط ریباندینگ مو بین 6 تا 7 ماه ثابت می ماند البته عوامل مختلفی مانند کیفیت موی سر، نحوه مراقبت از مو بعد از ریباندینگ، نحوه سشوار کشی و اتوکشی مو در افزایش یا کاهش مدت زمان ماندگاری ریباندینگ مو تاثیر گذار است.

حتی برای موهای مجعد و بسیار فر مانند موهای فر آفریقایی نیز می توان صافی مو تا 6 ماه را با این روش برای مشتری تضمین کرد.

ریباندینگ مو

آیا موهای ریباندینگ شده را می توان به حالت اولیه برگرداند؟

موهای ریباندینگ شده را نمی توان به حالت اولیه برگرداند زیرا بر اثر حرارت بالا شکل و فرم طبیعی مو تغییر کرده و حالت صاف و یکدست برای مو ایجاد می شود. در این روش برگشتی برای موهای ریباندینگ شده وجود ندارد. تنها راه حل رشد موهای جدید است.
موهای ریباندینگ شده تا 6 یا 7 ماه حالت خودشان را حفظ خواهند کرد. بعد این مدت نیز به موهای سر به تدریج و به آرامی می تواند حالت نرمال و طبیعی خود را به دست آورد.

کدام روش ریباندینگ مو بهتر است؟

به طور کلی 4 روش مختلف ریباندینگ مو وجود دارد.

ریباندینگ برای صاف کردن موهای بسیار مجعد و موهای آفریقایی

ریباندینگ موهای فر آفریقایی

در این روش از مواد شیمیایی قوی و حرارت بالا استفاده می شود. بنابراین برای موهای آسیب دیده و شکننده مناسب نیست. برای صاف کردن موهای بسیار مجعد با رعایت پیش نیازها می توان از این روش استفاده کرد.

ریباندینگ نرم

ریباندینگ نرم

در این روش از مواد شیمیایی ملایم تر و دمای پایین تری در عملیات ریباندینگ مو استفاده می شود. این روش برای صاف کردن موهایی که کمی آسیب دیده اند نیز مناسب است و ظاهر بهتری برای موها ایجاد می کند. این روش صافی طبیعی تری نسبت به ریباندینگ قوی دارد.

ریباندینگ یا صافی مو به روش ژاپنی

ریباندینگ مو به روش ژاپنی

این روش با نام Aqua Straightening نیز شناخته می شود. در این روش از پیش درمان برای حفظ رطوبت و صافی مو استفاده می شود. این روش برای صاف کردن موهای سر از ریشه مناسب است و حالت صاف یکدست و شلاقی با ظاهری براق به موهای ریباندینگ شده خواهد داد. مواد ریباندینگ این روش حاوی مواد ترمیم کننده و تقویت کننده ساقه مو است.

ریباندینگ برای حجم دهی موی سر

در این روش برای بخش هایی از مو که نیاز به ترمیم و حجم دهی دارد از تراپی و ترمیم به روش ریباندینگ حجم دهی استفاده می شود. سایر بخش های موی سر که فقط به صاف کردن مو نیاز دارند نیز با ریباندینگ معمولی صاف و یکدست خواهند شد.

روش صحیح خوابیدن با موهایی که تازه ریباندینگ شده اند؟

برای موهایی که تازه ریباندینگ شده اند تا 3 روز به مراقبت ویژه نیاز دارید. حتی موقع خوابیدن نیز باید مراقب باشید تا موهای شما روی هم انباشته نشده، خم نشده و کوچکترین تا خوردگی و یا خم شدگی در موهای شما ایجاد نشود.
با توجه به اینکه شکنندگی موهای ریباندینگ شده بیشتر است لطفا در زمان خوابیدن، حساسیت بیشتری برای حالت موهای ریباندینگ شده به خرج دهید. برای مراقبت بهتر می توانید از روغن های مفید برای مو سر و سرم های مو مناسب استفاده کنید.

آیا روش ریباندینگ مو منسوخ شده است؟

با توجه به اینکه در اکثر سالن های زیبایی مو از روش اول ریباندینگ برای صاف کردن مو استفاده می شود و مواد شیمیایی و حرارت بالا لازمه ی این روش است، در سال های اخیر تمایل کمتری برای استفاده از این روش وجود دارد. به جای این روش می توان از کراتین مو، فیلر مو، بوتاکس مو و به ویژه پروتئین تراپی مو استفاده کرد.

روش های جایگزین ریباندینگ مو کدام است؟

برای کاهش عوارض جانبی ریباندینگ مو می شود از روش های جایگزین زیبایی و صافی مو استفاده کرد. روشی مانند کراتین تراپی می تواند جاگزین خوبی باشد.

کراتین تراپی مو جایگزین ریباندینگ مو

شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که در کراتین تراپی نیز از شامپوهای کراتینه می شود که می تواند حاوی فرمالدئید باشه که برای سلامت انسان مضر است. در پاسخ به این سوال باید گفت محصولات مختلفی از برندهای مشهور دنیا مانند بیوتانیکس پرایم، رویال گلد بئوکس، اربن کر و انواع ماسک مو کراتینه پرایم وجود دارد که بدون مواد مضر و شیمیایی بوده و در نتیجه کراتین تراپی توسط مواد طبیعی و بدون ضرر انجام می شود.
مدت زمان صافی مو در کراتین تراپی نسبت به ریباندینگ مو کمتر است اما همانطور که در بخش های قبل از این نوشته به آن اشاره کردسم، نسبت به ریباندینگ مو روش بهتری است.

پروتئین تراپی مو بهترین گزینه برای احیا مو سر

پروتئین تراپی مو روش جدیدی است که در سال های اخیر جایگزین کراتین تراپی شده است. پروتئین تراپی مو یک روش احیا مو است که برای درمان انواع موهای آسیب دیده مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه موی سر انسان به دلیل کاهش کراتین مو با افزایش سن انسان، رنگ کردن مداوم مو، دکلره کردن مو، استفاده از سشوار، اتوی مو،‌ فر کننده‌ی مو و … زیبایی و لطافت خود را از دست می دهد، برای احیا و زیبایی مو می توان از این روش استفاده کرد.

در این روش مدت زمان صافی مو کمتر از روش کراتین تراپی خواهد بود اما برای تقویت ساقه مو، احیا مو و ترمیم موهای آسیب دیده نتیجه بهتری را ارائه می کند. در این حالت میزان صافی مو کاملا طبیعی بوده و بیشترین تمرکز روی تقویت ساقه مو خواهد بود.

اگر موهای شما رنگ کرده، دکلره شده و آسیب دیده است، بهترین پیشنهاد پروتئین تراپی مو است. اگر موهای شما سالم و مقاوم است و فقط به دنبال صاف کردن مو و زیبایی مو برای مدت طولانی تری هستید، کراتین تراپی روش مناسب تری است.

شرایط مراقبت از موهای ریباندینگ شده

با توجه به اینکه ریباندینگ مو باعث حساس و شکننده شدن موهای سر می شود، شرایط خاصی را برای مراقبت از مو نیاز دارد. مراقبت از مو در روزهای اولیه بعد از ریباندینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. تا 72 ساعت باید مراقب باشید تا موهای شما خم و شکسته نشود.

  • از بستن موهای سر با کش و گیره پرهیز کنید.

  • بهتر است 3 روز اول بعد از ریباندینگ مو حمام نکنید

  • تا چند ماه بعد از ریباندینگ رنگ کردن مو به هیچ وجه توصیه نمی شود

  • برای مراقبت از موهای ریباندینگ شده بهتر است از شامپوهای مخصوص استفاده کنید

  • در هنگام حمام کردن از آب بسیار داغ استفاده نکنید.

بهترین شامپو برای موهای ریباندینگ شده

بهترین شامپو برای موهای ریباندینگ شده

شامپوهایی که برای موهای ریباندینگ شده و کراتین شده مورد استفاده قرار می گیرد باید فاقد فرمالدهید، فاقد سولفات و فاقد سیلیکون باشد. از بهترین شامپوهای فری سولفات برای موهای ریباندینگ شده و ترمیم شده بر اساس تجربه و میزان رضایت مشتریان می توان به محصولات زیر اشاره کرد:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *